Wednesday, August 26, 2020

מידע מסוכן והתראה על כולסטרול בדם

מידע מסוכן והתראה על כולסטרול בדם

הרמה הרגילה של הכולסטרול (הכולל) בדם לא תעלה על 200 מ"ג לד"ל. אולם ניתוח הכולסטרול הכולל אינו מספק תוצאות מדויקות על מצב הגוף והגנת הלב, ולכן יש צורך לנתח את הכולסטרול לחלקיו בכדי לדעת את כמויות ה- LDL הרע וכולסטרול HDL טוב בדם, על מנת לשפוט את מצבו הבריאותי של האדם.
הכולסטרול הכולל בגוף הוא הכולל HDL והכולסטרול הרע (LDL), וחמישית מכמות הגליצריד המשולש בדם (TG), בתנאי שהטריגליצרידים הם פחות מ- 400 מ"ג לד"ל.
סה"כ: LDL + HDL + 1/5 (TG) שווה לכל היותר ל- 400 מ"ג / ד"ל.
כולסטרול שפיר אצל גברים צריך להיות יותר מ- 34 מ"ג לד"ל, ואצל נשים יותר מ 45 מ"ג / ד"ל כדי לשקף הגנה לבבית טובה לגוף.
כולסטרול רע צריך להיות פחות מ- 160 מ"ג לד"ל, בהתחשב במקרים הבאים:
130--159 מ"ג לד"ל: יש ליישם דיאטה.
בין 160-189 מ"ג לד"ל: יש ליישם דיאטה ולהשתמש בתרופות להורדת כולסטרול (על פי מפרט הרופא) כאשר ישנם גורמי סיכון נלווים (השמנת יתר - לחץ דם גבוה - סוכרת - עישון ...).
מעל 190 מ"ג / ד"ל: תזונה חמורה עם טיפול תרופתי בהורדת כולסטרול, ולחץ הדם שנמצא תחת פיקוח נמוך מ- 110/70.
יש לבצע את הניתוח לאחר צום של 14 שעות למזון ושתייה שאינם מים. אין בזה שום דבר רע.
דיאטת כולסטרול - דגים, שמנים צמחיים, בעיקר שמן זית, שמן חמניות, שמן תירס, שמן פשתן, פסטה - תפוחי אדמה - אורז - כל מיני ירקות ופירות - חלב רזה, תה, קפה, סודה.
התוויות נגד: (תזונאים ממליצים לאכול פחות מהחומרים הבאים, מכיוון שהם מכילים כמויות גדולות של "כולסטרול רע" (ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה): בשר ואפילו בשר אדום.
מזון מהיר (מכיוון שהוא מכיל הרבה שומן ולחם מקמח לבן, והיעדר ירקות), - השמנת יתר, - חמאה, - חלמון ביצה, - גבינה שמנת, - שרימפס, רכיכות וסרטן.
אם מספרי הכולסטרול שלך גבוהים מדי (מעל 300 מ"ג / ד"ל של דם), אפילו בשר עופות (עוף אפילו מעור) אסור.
מומלץ לבצע פעילות גופנית 5 ימים בשבוע.
שינויים בתזונה ובאורח החיים עשויים לסייע בהורדת הכולסטרול. הימנעות ממזונות מהחי עשויה להפחית את רמת הכולסטרול בגוף לא רק על ידי הפחתת כמות הכולסטרול הנצרך, אלא על ידי הפחתת הסינתזה של הכולסטרול. עבור אנשים שרוצים להוריד את רמת הכולסטרול שלהם באמצעות שינוי בתזונה, השומן הרווי הנצרך לא צריך לעלות על 7% מהקלוריות היומיות ורמת הכולסטרול היומית לא צריכה לעלות על 200 מ"ג.
תוצאות והוראות סטטיסטיות
קבוצה רפואית עולמית ריכזה לאחרונה את תוצאותיהם של 26 מחקרים סטטיסטיים על כולסטרול, וסיפקה ייעוץ והכוונה בנושא שירותי הבריאות בכלל וטיפול במקרים חמורים. מלבד גבולות הסוגים של "כולסטרול שפיר" (HDL) וסוג ה"כולסטרול הרע "(LDL) בדם, המחקר שוקל את הימצאותם של גורמים נוספים כמו לחץ דם גבוה, סוכרת, לחץ או גורמים גנטיים (אם האדם מת או אם או אחת מהאחיות הסובלות ממערכת תעוקת לב או אירוע מוחי לאחד מקרובי המשפחה האלה בגיל ילדותי) מה שמגדיל את האפשרות של מקרים כאלה להתרחש לאחד, וממליץ על הדברים הבאים (בשנת 2011):
160 מ"ג / ד"ל אם אין חומרה נוספת,
130 מ"ג לד"ל במקרה של תעוקת לב,
100 מ"ג לד"ל במקרה של תעוקת לב ומקור חומרה שני, כגון לחץ דם גבוה, לחץ, עישון,
70 מ"ג / ד"ל אם ישנם מספר מקורות לסכנות, כמוצג לעיל, בנוסף לסוכרת.
ישנם בתי מרקחת בבתי מרקחת להפחתת "כולסטרול רע" (LDL), והמחקר הוכיח את התועלת שלו, והוא נלקח על ידי הרופא. המחקר ממליץ גם ליטול תרופות במקביל להפחתת לחץ הדם אם הוא גבוה) (גם על פי התייעצות של רופא).
להוריד כולסטרול
הציבור יכול להפחית כולסטרול רע על ידי צריכת שמן דגים (כפית אחת ליום) ויש בשוק כמוסות המכילות שמן דגים, ובמקרה זה נלקחת כמוסה אחת בכל יום. שמן דגים (רצוי דגים צפון אטלנטיים) מכיל כולסטרול טוב, שגוף האדם אינו יכול לייצר, מצד אחד הגוף נהנה מהיתרונות של כולסטרול טוב ומצד שני הכולסטרול הטוב אוסף כולסטרול רע מהדם ומעביר אותו לכבד לרשותו. אתה יכול גם להוסיף כף חומץ תפוחים למזון. כך, רמת הכולסטרול הרע בדם יורדת והשפעה רעה נשללת על העורקים בכלל ועל עורקי הלב.
אנשים יכולים להוריד כולסטרול באופן כללי, החל מגיל ארבעים, כך שהם יכולים ליהנות מההשפעות הרעות של כולסטרול גבוה בדם, וכתוצאה מכך על בריאות הגוף. השפעת הכולסטרול הרע על כלי הדם באופן כללי, מכיוון שהוא חוסם חלקים מכלי הדם, וכך הלב מושפע ויעילותו פוחתת, העורק הכלילי עלול להיחסם ותתרחש הלם לב, עורקי הכליות יושפעו ויעילותם תקטן ואי ספיקת כליות עלולה להתרחש. לכן יש לשים לב להכיר את רמת הכולסטרול בדם באמצעות ניתוח בכדי לפנות דרכו למניעת עלייתו בדם. הרופא יכול לרשום סוג של תרופה להורדת הכולסטרול בדם.
זה יכול לעזור להוריד את רמת הכולסטרול שלך הנה כמה טיפים:
לתזונה בריאה (צמצם את צריכת השומנים מהחי, השתמש בחמניות או בשמן זית, או בשמן תירס בהכנת מזון. לשקדים ואגוזי מלך יש שומנים מועילים).
ללכת, לרוץ או לשחות, בדרך כלל לזוז ולהתאמן במשך 20 - 40 דקות על בסיס קבוע,
הפחתת שומנים רוויים (שומנים מן החי ושומני ציפורים), הגדלת כמות הירקות

No comments:

Post a Comment