Tuesday, August 11, 2020

מידע מסוכן על הכחדת כליה

מידע מסוכן על הכחדת כליה

כריתת הכליות הראשונה והמצליחה בוצעה ב- 2 באוגוסט 1869 על ידי המנתח הגרמני גוסטב סימון, בהיידלברג. סימון ביצע את הניתוח מבעוד מועד על בעלי חיים, ונמצא כי די בכלי לבריאות אחת בכדי להפריש את השתן בבני אדם.
ישנם שימושים שונים בתהליך זה, כמו: קרצינומה של תאי הכליה, הכליה שאינה מתפקדת (מה שעלול לגרום ללחץ דם גבוה) והכליות המולדות הקטנות (בהן הכליות נפוחות, דחיסת העצבים, גרימת כאבים באזורים אחרים כמו הגב). תהליך הכריתה של הכריתה בסרטן תאים כלייתיים עבר שינוי בכדי להיות כריתה חלקית, וניתן להסיר את הכליה במטרה לתרום אותה ולטפחה. כריתת שתן נעשית על ידי הסרת הכליות, השופכן כולו וחלק קטן משלפוחית ​​השתן במקרה של סרטן השתן או השתן.
כריתה לפרוסקופית
הניתוח מבוצע עבור המטופל בהרדמה כללית, והכליות מוסרות על ידי פתיחת חתך, או לפרוסקופיה. במקרה של פתיחה, המנתח מבצע חתך בצד הבטן כדי להגיע לכליה. תלוי בנסיבות, הפיסורה עשויה להיות גם באמצע. זה מפריד בין הכליות לשופכן וכלי הדם ואז מסלק אותן. בעוד בשיטה לפרוסקופית, נעשים 3 או 4 חורים קטנים (5-10 מילימטרים) באזור הבטן והירכיים. הכליה מופרדת לחלוטין בגוף, ומונחת בשקית. במקרה שהכליות מוסרות עקב סרטן, אחד החורים מוגדל כדי להסיר אותה. ואילו אם הוא מוסר מסיבה אחרת, ניתן להסיר אותו מהנקבים הקטנים. לאחרונה ניתוח זה מבוצע דרך פתח בודד בטבור הבטן. טכניקה מתקדמת זו נקראת לפרוסקופיה של יציאה יחידה.
בחלק מהמחלות ניתן להשתמש בחלופות אחרות במקום הכריתה של הכריתה. אלטרנטיבות אלה כוללות: סיבוך כלייתי של חולים שאינם זכאים לעבור את ההליך, או כריתה חלקית של הכליות במידת האפשר.
לעיתים סרטן תאי הכליה מתפשט לאיברים סמוכים כמו הנבוב בוואנה הנחות, המעי הגס, הלבלב והכבד. אם הסרטן לא מתפשט למקומות מרוחקים, ניתן להסיר אותו בבטחה בניתוח על ידי פתיחת חתך, או בעזרת ספקולום.
לתרום מכללה
בינואר 2009 אישה עברה כריתה בנרתיק לתרומה, ואישה זו עברה בעבר כריתת רחם. ניתוח זה בוצע בבית החולים ג'ונס הופקינס. זו הייתה הפעם הראשונה שמצב בריא לחלוטין הוסר בדרך זו, בעוד שהוא בוטל בעבר רק בגלל מחלות. כריתת האיברים דרך פתחי הגוף מפחיתה מעט מכאבי החתך, וצלקת גדולה עם צורה אסתטית ירודה. כל התקדמות בתהליך; כדי להפחית כאבים, או לשפר את מראה הצלקות, הוא יכול להגדיל את מספר התורמים ולעודד אותם לתרום. ההליך בוצע גם לראשונה במרפאת קליבלנד, שם הוסרו הכליות גם בנרתיק. הסיכון למוות לתורמים במהלך הליך זה הוא 0.03%, וניתן לשלוט בתוצאות הבריאותיות שעלולות להיווצר לאחר מכן.
טיפול לאחר הניתוח
משככי כאבים ניתנים לרוב למטופל לאחר הניתוח, להפחתת הכאב באתר הפצע, לתת לו נוזלים תוך ורידי ולעקוב בקפידה אחר האיזון בין האלקטרוליט לנוזלים בגוף, מכיוון שהדברים לעיל הם התפקידים עליהם אחראית הכליות. יתכן ששאר המכללה לא תעשה את כל העבודות. המטופל נשאר בבית החולים 2-7 יום לאחר ביצוע ההליך, וסיבוכיו.
כריתת כריתה חלקית היא הסרה כירורגית של גידול הקיים בכליה עם קצה דק של הכליה הרגילה, על מנת להשיג שתי מטרות: טיפול בסרטן, ושמירה על כמה שיותר מהכליה הטבעית.
צ'רני היה הראשון שתיאר את הכריתה הכריתה של הכריתה המוחית בשנת 1890. עם זאת, הליך זה ננטש במשך זמן רב בגלל יכולות רנטגן, דימות מוגבלת במציאת גידולי כליה קטנים וסיבוכים רציניים הקשורים לתהליך בתחילה. בהמשך לאחר התפתחות הדמיה, טכניקות כירורגיות והגברת יכולת גילוי הגידול, בוצעו ניתוחים חלקיים יותר של הכריתה של הכריתה.
כריתת כריתה חלקית מבוצעת כאשר יש גידול במקרים של כליה יחידה, או גידול בשתי הכליות, או אם כריתה מלאה של הכריתות יכולה לגרום לאי ספיקת כליות נוספת, ולצורך בדיאליזה.
הכריתה הכריתה חלקית היא הבסיס אצל כל החולים עם גידולי כליה קטנים ורוב הגידולים בגודל 4-7 ס"מ מטופלים אף הם בכריתת הכריתה חלקית, אם הגידול נמצא במיקום מתאים לביצוע כריתה. בעוד שכל הגידולים בגודל 7 ס"מ מטופלים על ידי הסרה רדיקלית של הכליות, אלא אם הגידול נמצא בכליה בודדת, או שהוא נמצא בשתי הכליות, או שתפקוד הכליות לקוי. יתכן שהמטופל ירצה לפנות לחוות דעתו של רופא אחר במצבו כאשר הרופא שלו אומר לו שיש לו גידול גדול יותר, וקשה יותר ממנו לעבור מיגור חלקי, מכיוון שלעתים קרובות המנתחים שטיפלו במספר גדול של חולי סרטן הכליות הם בעלי ניסיון, ויכולת גדולה יותר לשמור על הכליה מ המנתח טיפל במספר מקרים
החולה מורדם בדרך כלל בהרדמה. המנתח מבצע את הניתוח דרך פתיחת חתך, לפרוסקופיה או ניתוח רובוטי. המטופל שוכב בחדר הניתוח בצד הנגדי של הכליה הנגועה בסרטן. מטרת ניתוח זה היא להסיר את הגידול בשכבה דקה של הכליה הרגילה. מכיוון שתפקיד הכליות הוא לטהר את הדם, בסופו של דבר כל הדם בגוף עובר דרך הכליות, ו -25% ממנו עוברים לכליות עם כל פעימות לב. המנתח חוסם באופן זמני את זרימת הדם לכליות, כך שניתן יהיה להסיר את הגידול בבטחה ואז תופר שוב את חלקי הכליות הנותרים. כריתת כריתה חלקית היא לרוב אלטרנטיבה לכריתה מוחלטת או רדיקלית במקרה של קרצינומה של תאים כלייתיים

No comments:

Post a Comment